T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Adres Kayıt Sistemi; yerleşim yeri ve diğer adres bilgilerinin “Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmelikte” belirlenmiş standartlara uygun olarak oluşturulmasını, oluşturulan adreslerin Ulusal Adres Veri Tabanında güncel olarak tutulmasını, adres bilgileriyle kişi bilgilerinin eşleştirilmesini ve adres bilgilerinin güvenli olarak paylaşılmasını sağlayan sistemdir.
Ulusal Adres Veri Tabanı; numarataj, inşaat izni, diğer yapı bilgisi (trafo, istinat duvarı, ahır, bankamatik vb.) gibi verileri de içerecek şekilde geliştirilmiş olup bu kapsamda adres bilgisini oluşturma, güncelleme, silme, yapı belgesi düzenlenme işlemleri konusunda görev, yetki ve sorumluluk belediyeler, özel idareler, organize sanayi bölgesi müdürlükleri, serbest bölge müdürlüklerine ve muhtarlıklara aittir. Her bir yetkili idare, yetki alanında kalan adreslerle ilgili bilgileri anlık olarak Ulusal Adres Veri Tabanına işlemektedir.
Adres standardı; il, ilçe, bucak, köy, mezra, belediye adı, mahalle adı ve sabit tanıtım numarası, meydan, bulvar, cadde, sokak ve küme evlerinin adı ve sabit tanıtım numarası ile site, blok, mevki adı, dış kapı numarası, iç kapı numarası ve posta kodu bileşenlerinden oluşur.
Mevcut yapılara 9 haneli yapı kimlik numarası, bağımsız bölümlere ise 10 haneli adres numarası verilmekte olup ve verilen bu numaralar tekildir (unique). Yapı kimlik numarasıyla adrese dayalı yapılan iş ve işlemlerde mükerrerliğin önüne geçilmiştir.
Türk Medeni Kanununa göre yerleşim yeri, bir kimsenin sürekli kalma niyetiyle oturduğu yerdir ve kişinin aynı anda birden çok yerleşim yeri adresi olamaz. ‘Sürekli kalma niyeti’ ile açıklanamayan yazlık, kışlık, öğrenci yurdu, hastane, huzur evi, sosyal konutlar gibi vb. yerler ise diğer adres olarak isimlendirilir.
Adres bilgisinin tutulmasında, kişinin bildirimi esastır. Aynı konutu paylaşan ailenin ergin fertleri birbirlerinin yerine adres beyanında bulunabilirler. Bildirim ilçe nüfus müdürlüklerine veya dış temsilciliklere şahsen başvuru yapılarak ya da internet üzerinden adres bildirimleri https://www.turkiye.gov.tr/adres-degisikligi-bildirimi adresinden;
yapabilirsiniz.
Adres bilgilerinin güncelliği ya da süresi içerisinde (20 iş günü) yapılan adres bildirimi kişinin resmi ve özel iş ve işlemlerinde kolaylık sağladığı gibi Anayasal hakkımız olan seçme ve seçilme hakkının kullanılmasında ve yangın, sel, deprem gibi felaketlerde adres bilgisinin güncel olması büyük ölçüde önem arz etmektedir.
Vatandaşların beyan ettikleri güncel adres bilgileri, ‘’Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’’ kapsamında Kimlik Paylaşımı Sistemi üzerinden yapılan protokoller çerçevesinde, tüm kamu kurum ve kuruluşları ile paylaşılmaktadır. Kamu kurum ve kuruluşlarına paylaşılan güncel adres bilgileri sayesinde vatandaştan “İkametgah belgesi” isteme olayı ortadan kaldırılmış böylelikle vatandaşa hızlı bir hizmet ve etkin bir kağıt tasarrufu sağlanmıştır.
5490 sayılı Kanunun 68 inci maddesi uyarınca 2024 yılı için;
idari para cezası uygulanmaktadır.
İdari Para Cezalarının Oranları
25/11/2023 tarihli ve 32380 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan 554 sıra no’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde 2014 yılı için “yeniden değerleme oranı” % 58,46 olarak belirlenmiştir.
5326 sayılı Kabahatler Kanununun 17 nci maddesinin yedinci fıkrası gereğince idari para cezaları her takvim yılı başında geçerli olmak üzere o yıl için 4.1.1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci maddesi hükümleri uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında arttırılarak uygulanır. Bu suretle idari para cezasının hesabında bir Türk Lirasının küsuru dikkate alınmaz. Bu fıkra hükmü nispi nitelikteki idari para cezaları açısından uygulanmaz.
Kabahatler Kanununun ilgili hükümleri çerçevesinde idari yaptırım kararına esas savunmanın kişiye tebliğ tarihinden itibaren yedi gün içinde ilçe nüfus müdürlüğüne bilgi ve belgelerle müracaat edilmesi gerekmektedir.
Aynı Kanunun 27 nci maddesinin birinci fıkrasında idari para cezası ve mülkiyetin kamuya geçirilmesine ilişkin idari yaptırım kararına karşı, kararın tebliği veya tefhimi tarihinden itibaren en geç on beş gün içinde sulh ceza mahkemesine başvurulabilir.