Genel Müdürlüğün belirlediği personel politikası ve planlaması ile ilgili çalışmalar yapmak,
Genel Müdürlük ve nüfus müdürlüklerinde çalışan personelin atama, nakil, terfi, ücretsiz izin, emeklilik, istifa ve diğer özlük işlemlerini takip etmek,
Yurt içi ve dışı görevlendirmelere dair onay almak ve il dışı araç görevlendirilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
Genel Müdürlüğe ataması yapılanlar ile geçici olarak görevlendirilen personelin görev yerlerinin belirlenmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
Genel Müdürlük ve nüfus müdürlüklerinde bulunan kadroların tenkis, tahsis ve değişikliğine ilişkin cetvelleri hazırlamak,
İstihbarat Bilgi ve Veri Analizi ve Koordinasyon Merkezi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
Genel Müdürlük ve nüfus müdürlüklerinde görevli personel hakkında açılan soruşturmalara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
İl valileri ve mülkiye müfettişlerinin, il nüfus ve vatandaşlık müdürleri ile ilçe nüfus müdürleri hakkındaki görüşlerini ilgili mercilere bildirmek,
Fazla çalışma saatlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
İlgili daire başkanlıkları ile koordinasyon sağlayarak, resmi tatillerde ve gerekli görülecek hallerde açık bulundurulacak nüfus müdürlükleri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
Genel Müdürlükte staj yapacak öğrencilerin tespiti ve görevlendirilmelerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
Bakanlık birimlerinde çalışan ve Genel Müdürlükte staj yapacak olan personele ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
Personelin Bakanlık lojmanlarından yararlanabilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
Personelin kamp taleplerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
Genel Müdürlük personelinin Bakanlık kimlik kartı ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek,
Sözleşmeli personel ve sürekli işçilerin Sağlık Ödemeleri Sistemi ile ilgili iş ve işlemlerini yapmak,
Genel Müdürlük personelinin adli sicil kayıtlarının çıkarılmasına ilişkin iş ve işlemleri yapmak.