Şube Müdür V. : Emin KUTLUĞ
Belge Yönetimi ve Restorasyon Şube Müdürlüğünün görevleri;
- Her türlü belge ve arşiv malzemesini derlemek, ayıklamak, envanterini çıkarmak, tasnif etmek, kataloglamak ve muhafaza etmek,
- Restorasyon, konservasyon ve ciltleme hizmetlerini yapmak ve buna ilişkin işleri yürütmek,
- Birim arşiv hizmetlerini yürütmek ve buna ilişkin süreçleri belirlemek,
- Nüfus müdürlükleri ile dış temsilciliklerden her yıl gönderilen özel kütükleri teslim almak, arşivlemek ve korunmasını sağlamak,
- Alt birim arşivleri ile ilgili iş ve işlemler ile saklama sürelerini dolduran malzemelerin ayıklanması, kurum arşivine devri ve imhası ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
- Birim arşivi depolarının kontrolü, güvenliği, tanzimi, düzeni, fiziki şartları ve yangın söndürme ve iklimlendirme sistemleri ile ilgili standartları belirlemek,
- Arşiv ve restorasyon hizmetleri alanında modern teknikleri ve gelişmeleri takip ederek buna ilişkin yenilikleri uygulamak,
- Evrak Şube Müdürlüğünden havale edilen evrakları dosyası ile birleştirmek, günlük olarak ilgili daire başkanlıklarına zimmetle sevkini sağlamak; daire başkanlıkları tarafından işlemi tamamlanan dosyaları zimmetle teslim almak,
- Dosyalarda bulunan evrakların zarar görmemesi için gerekli güvenlik tedbirlerini almak.