T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
“Yerleşim Yeri” kavramı, Türk Medeni Kanunu'nun 19'uncu maddesinde tanımlanmıştır.
Maddede: “Yerleşim yeri bir kimsenin sürekli kalma niyetiyle oturduğu yerdir. Bir kimsenin aynı zamanda birden çok yerleşim yeri olamaz. ... ” denilmektedir.
“Yerleşim Yeri” tanımı dışında kalan yazlık, kışlık, öğrenci yurdu, cezaevi, askerlik hizmetinin yapıldığı yer gibi geçici süreyle kalınan yerler ise 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu’nda, “Diğer Adres” olarak tanımlanmaktadır.
“Adres bildirimi”, kişinin yerleşim yeri adresini ve varsa diğer adresini, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünce kaydedilmek üzere bildirmesidir.
Adres bildirimi bir yükümlülüktür. Bildirimin kim tarafından, nereye, nasıl ve ne zaman yapılacağı 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu’nun 50’nci maddesiyle düzenlenmiştir.
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan her yetişkin birey, ister yurt dışında yaşasın ister yurt içinde yaşasın, kendisinin ve varsa velayeti altında bulunan çocukların, varsa vesayeti altında bulunan kısıtlının, yerleşim yeri adresini bildirmekle yükümlüdür. Bu yükümlülük, Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde yaşayan yabancılar için de geçerlidir.
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu’nun 50’nci maddesine göre, adres değişikliği bildirimi, 20 iş günü içerisinde yapılmalıdır. Süresi içerisinde adres değişikliğini bildirmeyenlere 285,00 TL idari para cezası uygulanmaktadır.
Adres bildirimi, yurt içinde nüfus müdürlüklerine, hizmet alımı ile ilgili başvuru sırasında, Bakanlıkça belirlenen adrese dayalı hizmet sunan kuruluşlara da adres değişikliği bildiriminde bulunulabilir. Yurt dışında yaşıyorsanız adres bildiriminizi dış temsilciliklere yapabilirsiniz.
Adres bildiriminizi, belirli koşullar altında, e-Devlet’ten de gerçekleştirebilirsiniz.
“Adres işlemlerinde e-Devlet’ten nasıl faydalanabilirim?” başlığında, e-Devlet’ten sunulan adrese ilişkin hizmetlerin listesi sunulmuştur.>
Ayrıca, boş konuta, dolu konuta veya birlikte oturma gerekçeli adres bildirimine ilişkin başlıklarda daha rafine bilgilere erişebilirsiniz.
Yerleşim yeri ve diğer adresi aynı olan (işlem anında aynı adreste kayıtlı bulunan) ailenin ergin fertleri birbirlerinin yerine adres değişikliği bildiriminde bulunabilirler.
Vekâletname ibraz edenler de kişilerin adresleri ile ilgili bildirimde bulunabilirler.
Çocukların ve kısıtlıların adresleri veli, vasi, kayyım, bunların bulunmaması hâlinde, çocuğun büyük ana, büyük baba, ergin olan kardeşleri veya çocuğu yanında bulunduranlar tarafından bildirilir.
Huzurevi, yetiştirme yurdu, cezaevi, öğrenci yurdu gibi yerlerde kalanların adres bildirimleri ilgili kurum yetkililerince yapılır.
Bildirim yapamayacak durumda olan kimsesizlerin adres bildirimi muhtarlar tarafından yapılır.
•Oturan Kaydı Bulunmayan (Boş Konuta) ve Oturan Kaydı Bulunan Adrese (Dolu Konuta) Adres Bildirimi
Bu bildirim türlerinde, kişilerden bildirimi teyit edici belgeler istenir. Elektrik, su, doğalgaz, sabit telefon, sabit internet gibi adrese tahsis edilmiş aboneliklerden birine ait abonelik sözleşmesi veya faturası bildirimi teyit edici belgelerdir. Gerektiğinde, müstakil konut sahibi, site veya apartman yönetimi, lojman idaresi sorumlusu veya muhtar tarafından imzalanmış belgeler de istenebilir.
Bu konularda detaylı bilgi için lütfen şu başlıklar altında yapılan açıklamaları inceleyiniz:
•“Boş Konuta Adres Bildirimi Nasıl Yapılır?”
•“Birlikte Oturma Gerekçesiyle (Muvafakatle) Adres Bildirimi Nasıl Yapılır”
•“Oturan Kaydı Bulunan Adrese (Dolu Konuta) Adres Bildirimi Nasıl Yapılır?”
•Birlikte Oturma Gerekçesiyle (Muvafakatle) Adres Bildirimi
Bu bildirim türünde, adrese bildirimde bulunacak kişi ile adreste hâlihazırda kayıtlı ergin bir kişinin, birlikte ya da ayrı ayrı başvuruları gerekir.
Merkezi Nüfus İdaresi Sisteminde (MERNİS) yapılan incelemede, işlem anında, bildirime konu olan adreste kayıtlı kişi bulunmadığı tespit edilirse, o adres ‘‘boş adres’’ olarak tanımlanmaktadır.
Boş adrese adres bildiriminde, kişilerden bildirimi teyit edici belgeler istenir. Elektrik, su, doğalgaz, sabit telefon, sabit internet gibi adrese tahsis edilmiş aboneliklerden birine ait abonelik sözleşmesi veya faturası bildirimi teyit edici belgelerdir. Gerektiğinde, müstakil konut sahibi, site veya apartman yönetimi, lojman idaresi sorumlusu veya muhtar tarafından imzalanmış belgeler de istenebilir.
e-Devlet Kapısından, “Adres Değişikliği Bildirimi (Boş Konuta)” hizmetini kullanarak elektronik imza, mobil imza veya SMS ile doğrulama yöntemlerinden biriyle işleminizi yapabilirsiniz.
Nüfus personeli tarafından özellikle incelenmesi ve değerlendirilmesi gereken durumlar varsa, mağduriyet yaşanmaması bakımından e-Devlet sizi ilçe nüfus müdürlüğüne yönlendirecektir.
Böyle bir durumun neden yaşandığı konusunda daha detaylı bilgi için “E-Devlet’ten adres bildirimi yapamadım sebebi nedir?” başlığı altında bulunan açıklamaları inceleyebilirsiniz.
Yerleşim yeri ve diğer adres bilgileri,
• Bakanlıkça belirlenen adrese dayalı kamu hizmeti sunan kuruluşlar,
• 5684 sayılı Kanun çerçevesinde faaliyette bulunan sigorta ve emeklilik şirketleri,
• 5411 sayılı Kanun çerçevesinde faaliyette bulunan bankalar ve Risk Merkezi
• 5411 sayılı Kanunun 73’üncü maddesinin son fıkrası uyarınca bilgi paylaşımı amacıyla kurulmuş şirketler,
• 6361 sayılı Finansal Kiralama, Faktoring ve Finansman Şirketleri Kanunu kapsamındaki finansal kiralama şirketleri ve finansman şirketleri ile paylaşılabilir.
•Adres Değişikliği Bildirimi (Boş Konuta)
Bu hizmeti kullanarak, boş konuta yerleşim yeri adres bildiriminde bulunabilirsiniz.Diğer Adres bildiriminizi yapabilirsiniz.
•Adres Değişikliği Bildirimi (Birlikte Oturma İçin / Muvafakatlı)
Bu hizmeti kullanarak, birlikte oturma gerekçesiyle adres bildiriminde bulunabilirsiniz.
•Adres Beyanı İçin Muvafakat Verme
Bu hizmeti kullanarak, adresinize kaydolacak kişinin adres bildirimine izin verebilirsiniz.
•Aynı Hanede İkamet Eden Kişi Belgesi Sorgulama
Bu hizmeti kullanarak, Aynı hanede ikamet eden kişi belgesi sorgulama yapabilirsiniz.
•Aynı Hanede İkamet Eden Kişi Belgesi Doğrulama
Bu hizmeti kullanarak, Aynı hanede ikamet eden kişi belgesi doğrulama yapabilirsiniz.
•Diğer Adres Silme
Bu hizmeti kullanarak, yazlık, kışlık, yurt gibi diğer adres kaydınızı silebilirsiniz.
•Tarihçeli Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi Sorgulama
Bu hizmeti kullanarak, yıllar içerisinde gerçekleşen adres kayıtlarınıza tarihçeli olarak erişebilir ve belgeleyebilirsiniz.
•Tarihçeli Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi Doğrulama
Bu hizmeti kullanarak, Tarihçeli Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgenizi doğrulayabilirsiniz.
•Yerleşim Yeri (İkametgâh) ve Diğer Adres Belgesi Sorgulama
Bu hizmeti kullanarak, mevcut yerleşim yeri ve varsa diğer adres kaydınızı belgelendirebilir, ıslak imza ve mühre gerek kalmaksızın resmi işlemlerinizde kullanabilirsiniz.
•Yerleşim Yeri (İkametgâh) ve Diğer Adres Belgesi Doğrulama
Bu hizmeti kullanarak, Yerleşim Yeri (İkametgâh) ve Diğer Adres Belgenizi doğrulayabilirsiniz.
•NVİ Adres Bilgilerim
Bu hizmeti kullanarak, adres kaydınızın mevcut olup olmadığını ve mevcutsa kayıtlı bulunduğunuz adres bilgisine erişebilirsiniz.
Adres değişikliği bildirimi işlemleri için:
•TURKCELL İletişim Hizmetleri A.Ş. ya da Türk Telekom Genel Müdürlüğü operatörleri tarafından sağlanan mobil imza,
•Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilmiş elektronik sertifika hizmet sağlayıcısından edinilmiş geçerli ve nitelikli bir elektronik sertifika,
•e-Devlet Kapısında kayıtlı cep telefonu ile SMS doğrulama yöntemlerden birini kullanabilirsiniz.
Adres bildirimine ilişkin idari para cezaları 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu’nun 68’inci maddesinin c bendiyle düzenlenmiştir.
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu’nun 50’nci maddesine göre, adres değişikliği bildirimi, 20 iş günü içerisinde yapılmalıdır.
•Süresi içerisinde adres değişikliğini bildirmeyenlere 451,00 TL idari para cezası uygulanmaktadır.
•Gerçeğe aykırı adres bildiriminde bulunanlara 9441,00 TL idari para cezası uygulanmaktadır.
Kişilerin yerleşim yeri ve diğer adres bilgilerinin sistemde kayıtlı olup olmadığı www.adres.nvi.gov.tr web adresinden sorgulanabilir.
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunda yapılan değişiklikler ile birlikte adreslerin muhtarlıklara bildirilmesi yükümlülüğü kaldırılmıştır.
İkamet iznine sahip yabancılar yerleşim yeri adreslerine ilişkin değişiklikleri nüfus müdürlüğüne veya il göç idaresi müdürlüklerine yirmi iş günü içinde bildirmekle yükümlüdürler.
Adres bildiriminde bulunacak yurtdışında yaşayan vatandaşlarımızın adres bildirimlerini bulundukları yerin konsolosluğuna yapması gerekmektedir.
Cadde, sokak, bulvar, meydan, küme evler, bina ve bağımsız bölümler (Hane) ile ilgili değişiklikler ve güncellemeler yetkili idareler (belediye, özel İdare ) tarafından yapılmaktadır.
Adres bileşenlerinde yetkili idarelerin güncelleme yapması durumunda güncel adres nüfus müdürlüklerinin adres modülünde görülmektedir. Nüfus müdürlükleri adres bileşenlerinde değişiklik yapma yetkisine sahip değildir.
Adres bileşenlerinde meydana gelen değişiklikler hususunda kişilerin bildirimde bulunma sorumluluğu yoktur. Bu değişiklikler belediyelerce, belediye sınırları dışında kalan yerlerde ise il özel idarelerince en geç değişikliği takip eden on iş günü içinde, elektronik ortamda ulusal adres veri tabanına işlenir.
Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi ilçe nüfus müdürlükleri, Kimlik Paylaşımı Sistemine bağlanan muhtarlıklar veya www.turkiye.gov.tr’den temin edilebilir.
5429 sayılı Türkiye İstatistik Kanununun 8 inci maddesinin (f) bendi gereğince bu istatistikî bilgiler, Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığınca yayınlanmaktadır.