Şube Müdür : Fatih ALUÇDİBİ
Eğitim Şube Müdürlüğünün görevleri:
- Kalkınma Planı ve Bakanlık Stratejik Planı hükümleri ile İçişleri Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliğinde yer alan hedef ve ilkeler doğrultusunda; Genel Müdürlük ve nüfus müdürlükleri personelinin her türlü eğitim faaliyetlerine ilişkin Eğitim Planını hazırlamak ve İçişleri Bakanlığı Yıllık Eğitim Planında yer almak üzere Eğitim Dairesi Başkanlığına göndermek,
- Genel Müdürlüğün amaç, görev, yetki ve sorumlulukları ile İçişleri Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliğinde yer alan hedefler ve ilkeler doğrultusunda; Genel Müdürlük ve nüfus müdürlükleri personeline yönelik hizmet içi eğitim faaliyetlerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek,
- Genel Müdürlük ve nüfus müdürlükleri personelinin eğitim ihtiyaçlarını tespit etmek, eğitim programlarını günün koşullarına uygun olarak güncellemek ve yeni eğitim programları oluşturmak amacıyla ihtiyaç analizi çalışmalarını yürütmek,
- Düzenlenecek eğitim faaliyetlerinin yeri, zamanı, içeriği ve eğitim görevlisi ile eğitim sonunda gerçekleştirilecek anket, analiz ve değerlendirme gibi konularla ilgili iş ve işlemleri Eğitim Dairesi Başkanlığı ve diğer kurum ve kuruşlarla koordineli olarak yürütmek,
- Uzaktan eğitim yöntemiyle İçişleri e-Akademi üzerinden verilecek eğitim içeriklerinin hazırlanması ve uygulanmasına yönelik çalışmaları Eğitim Dairesi Başkanlığıyla koordineli olarak yürütmek,
- İhtiyaç duyulması halinde Genel Müdürlük bünyesinde uzaktan eğitim (e-öğrenim) sistemlerinin kurulması, kullanılması ve geliştirilmesine yönelik iş ve işlemleri yürütmek ve bu amaçla bilgi teknolojilerinin sunduğu imkânlardan ve kamu kurum ve kuruluşları ile özel danışmanlık firmalarının bilgi ve birikimlerinden yararlanmak,
- Eğitim faaliyetlerine katılımcı ve eğitim görevlisi olarak katılacak personeli belirlemek ve buna ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
- Gerçekleştirilecek eğitim faaliyetlerinde gerekli dokümantasyonu sağlamak ve buna ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,