Şube Müdürü : Ekrem KARANFİL
Evrak Şube Müdürlüğünün görevleri;
- Gelen evrakı kabul etmek, tasnif etmek, dijital ortamda kopyalamak, e-İçişleri Sistemine kaydetmek, daire başkanlıklarına havalesini yapmak, zimmet raporu düzenleyerek teslim etmek,
- Giden evrakı tasnif etmek, e-İçişleri Sistemi üzerinden ve fiziksel ortamda postalanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
- Genel Müdürlüğe Bakanlık birimlerinden, diğer bakanlıklardan, valiliklerden, kamu kurum ve kuruluşlarından gelen günlü ve ivedi yazıları ilgili daire başkanlığı ile birlikte ilgili Genel Müdür Yardımcısına havale etmek,
- Daire başkanlıklarından Bakanlığımıza ve ilgili kurum ve kuruluşlara iletilmek üzere fiziksel ortamda hazırlanmış evrakları her iş günü elden teslim etmek,
- Kamu kurum ve kuruluşlarından Bakanlığa ulaşan ve ilgisi nedeniyle Genel Müdürlüğe iletilmesi gereken evrakları Bakanlıktan her iş günü teslim almak,
- Gizli evrakların niteliğine göre işlem görmesini sağlamak,
- Genel Müdürlüğe intikal eden evraklarda bahsi geçen kişi veya kişiler adına daha önce açılmış bir işlem dosyanın olup olmadığını elektronik ortamda sorgulamak, açılmış bir dosyası varsa evrak kaydını yapmak, dosyası ile elektronik ortamda birleştirmek ve ilgili daire başkanlığına zimmetle teslim etmek; dosya mevcut değilse evrak kaydını yapmak, dosya açmak ve zimmet raporu düzenleyerek ilgili daire başkanlığına teslim etmek,
- Acele ve günlü evraklara ilişkin işlem önceliklerini tespit etmek ve uygulamak.