Şube Müdür V. : Ömer YAVUZ
Dijital Arşiv Şube Müdürlüğünün görevleri;
- Genel Müdürlük ve nüfus müdürlüklerinde üretilen ve arşivlerde bulunan belgelerin dijital ortama aktarılması ve entegrasyonuna ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
- Dijital arşivcilik hizmetlerine ait süreç ve standartları belirlemek,
- Dijital ortama aktarılan ve aktarılacak belgeleri adlandırmak ve belgelerin indeks alanlarını belirlemek,
- Birim arşivinde bulunan fiziki belgeleri dijital ortamdaki
- görüntüleri ile eşleştirmek ve fiziki arşiv ile dijital arşivin koordinasyonunu sağlamak,
- Dijital ortamda bulunan her türlü bilgi ve arşiv malzemesini derlemek, ayıklamak ve her an kullanılır hale gelecek şekilde tasnif etmek,
- Dijital ortama aktarılan belgelere çoklu erişim imkânının sağlanabilmesi amacıyla standartları belirlemek, farklı kullanıcı gruplarının ihtiyaçları için yetkilendirme yapmak ve yönetmek,
- Nüfus müdürlüğü arşivlerinde bulunan belgelerin dijitalleştirilmesini ve Genel Müdürlüğe doküman akışının takip edilmesini sağlamak, bu amaçla uç birimleri tanımlamak ve yönetmek,
- Dijital ortama aktarılan imha sürecine tabi belgelerin imha edilmesi süreçlerini takip etmek.