Güvenli Belge ve Teknoloji Şube Müdürlüğünün görevleri;
Pasaport ve sürücü belgelerinin tasarımını yapmak ve güvenlik öğelerini belirlemek,
Pasaportlarda kullanılacak elektronik sertifikaların belirlenmesi ve teminine yönelik işlemleri yürütmek,
Pasaport ve sürücü belgeleri kişiselleştirme yazılım sistemlerinin idamesini, güvenliğini ve geliştirilmesini sağlamak,
Pasaport ve sürücü belgeleri işlemlerine ilişkin web servis entegrasyonlarını sağlamaya yönelik ilgili kurumlarla ve birimlerle işbirliği içerisinde analiz, tasarım ve test çalışmalarını yapmak, entegrasyonların uygulamaya konulması için Bilgi İşlem Daire Başkanlığına bildirimde bulunmak,
Pasaport ve sürücü belgeleri işlemlerine ilişkin ihtiyaç duyulan form tasarımlarını yapmak,
Pasaport Şube Müdürlüğünün, Sürücü Belgeleri Şube Müdürlüğünün ve Tedarik ve Dağıtım Şube Müdürlüğünün talebi doğrultusunda, MERNİS Uygulama Yazılımındaki Pasaport ve Sürücü Belgesi Modülleri ile kişiselleştirme yazılım sistemlerinin güncellenmesi ve geliştirilmesi işlemlerini yürütmek ve bu işlemlere ilişkin önerilerde bulunmak,
Nüfus müdürlüklerine pasaport ve sürücü belgesi işlemleri yapma yetkisi verilmesi ile ilgili Genel Müdürlük onayı almak ve buna ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.