Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Başvuru Süreci
(1) Her Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı almak zorundadır.
(2) Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı başvuruları Genel Müdürlük web portalı üzerinden ya da çağrı merkezinden (Alo 199) alınacak randevu ile veya randevusuz olarak yurt içinde ilçe nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılır.
(3) Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı başvurusu, üzerinde fotoğraf bulunan geçerli bir kimlik belgesi ve bir adet biyometrik fotoğraf ile yapılır.
(4) On beş yaşını tamamlayanların Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı başvurusunda biyometrik veri, biyometrik fotoğraf ve imzası alınır.
(5) On beş yaşını tamamlamış başvuru sahiplerinin şahsen; on beş yaşını tamamlamayanların başvuruları ise veli, vasi, kayyım, bunların bulunmaması halinde, çocuğun büyük ana, büyük baba, ergin kardeşleri ya da çocuğu yanında bulunduranlar tarafından yapılır.
(6) On beş yaşını tamamlamayanlardan biyometrik veri, biyometrik fotoğraf ve imza alınmaz. Ancak, talep edilmesi halinde her yaş grubundaki çocuklara fotoğraflı Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı düzenlenir.
(7) Başvurusu alınan Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, kişiselleştirildikten sonra posta ile belirtilen adrese teslim edilir.
(8) On beş yaşını tamamlayan kişilerin Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı kendilerine veya başvuru sırasında kendisi dışında alacak kişiyi belirlemesi halinde belirlenen kişiye teslim edilir. Bu durumda talepte bulunan ile teslim alacak kişi arasında soy bağı bulunması şartı aranmaz.
(9) Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı sahibi, kartı teslim aldığında kontrol etmekle, kartta maddi hata bulunduğunu tespit etmesi halinde iade etmekle, kartın yenilenmesini gerektiren bir durum olması halinde kartını yeniletmekle, kartı kaybetmesi durumunda durumu yurt içinde çağrı merkezi veya ilçe nüfus müdürlüklerine; yurt dışında en yakın dış temsilciliğe bildirmekle yükümlüdür.
(10) Başvuru sonrasında, Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartının hangi aşamada olduğu kurumumuz web sayfası ve e-devlet üzerinden, Alo199 Çağrı Merkezinden, SMS ya da e-posta ile yapılan bilgilendirme ile takip edilebilir. Yurt içinden yapılan başvurularda kartın teslim adresinin yurt içi adresi olması gereklidir.
Dış temsilciliklerce alınan başvurularda kişiselleştirilen Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı dış temsilcilikler yoluyla başvuru sahibine teslim edilmek üzere Dışişleri Bakanlığına gönderilir.
(11) Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı teslim edildikten sonra kart sertifikası aktif hale getirilir.
(12) Kimlik Kartı Müracaatı için yatırılacak tutar 22,50 TL'dir. Yeni Kimlik Kartının kayıp olması halinde 45 TL yatırılması gerekmektedir.
RESİM 1: 14 Mart 2016 tarihi itibarı ile dağıtımına başlanan Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartının ön yüzü örneğidir.
RESİM 2: 14 Mart 2016 tarihi itibarı ile dağıtımına başlanan Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartının arka yüzü örneğidir.