Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
  • GENEL MÜDÜRLÜK

    Genel Müdürlük

    T.C. İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü

    • Hakkımızda
      • Misyon & Vizyon
      • Kurumsal Kimlik Klavuzu
      • Tarihçe
      • Bilgi Güvenliği Ana Politikası
      • KVKK Aydınlatma Metni
      • Enerji Politikası
    • Teşkilat
      • Yöneticilerimiz
      • Merkez Teşkilatı
      • Taşra Teşkilatı
      • Uluslararası Komisyonlar ve Teşkilatlar
      • Teşkilat Şeması
    • Mevzuat
      • Yürürlükteki Mevzuat
      • Yürürlükten Kaldırılan Mevzuat
      • Yargı Kararları
      • Legislation
    • Projeler
      • Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi(EKDS)
      • Hayat Kimliğinle Kolay(HKK)
      • Adreste Nüfus Hizmeti(ANH)
      • Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi (MERNİS)
      • Kimlik Paylaşımı Sistemi (KPS)
      • Adres Kayıt Sistemi (AKS)
      • Dijital Arşiv Projesi (DAP)
      • e-Vatandaşlık Sistemi (EVS)
      • İş Sürekliliği Merkezi (İSM)
      • Mekânsal Adres Kayıt Sistemi (MAKS)
      • 3 ü Bir Yerde
      • Konsept Nüfus Müdürlüğü
      • Nüfusmatik Noktaları
    • Bilgiler
      • Nüfus Hizmetleri
      • Vatandaşlık Hizmetleri
      • Adres Hizmetleri
      • Arşiv Hizmetleri
      • T.C. Kimlik Kartı Hizmetleri
      • Pasaport Hizmetleri
      • Sürücü Belgeleri Hizmetleri
    • TCKK e-İmza İşlemleri
    • İç Kontrol Çalışmaları
      • Eylem Planları
    • Linkler
      • Kimlik Paylaşımı Sistemi (KPS)
      • Mekansal Adres Kayıt Sistemi (MAKS)
      • Alo 199 (Çağrı Merkezi)
      • Resmi Gazete
      • Mevzuat Bilgi Sistemi
    • Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
      • Adres Hizmetleri
      • Arşiv Hizmetleri
      • Kimlik Kartı Hizmetleri
      • Nüfus Hizmetleri
      • Pasaport Hizmetleri
      • Sürücü Belgesi Hizmetleri
      • Vatandaşlık Hizmetleri
      • Bilgi İşlem ve Sistemler
      • Nüfusmatik Hizmeti
      • e-İmza Hizmeti
      • Soyağacı Sorgulama Hizmeti
  • e-HİZMETLER

    E-Hizmetler

    Kimlik Kartı, Aile Cüzdanı, Doğum, Ölüm, Vatandaşlık gibi işlemlerinize ilişkin bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

    • e-Başvurular
    • e-Sorgulamalar
    • e-Doğrulamalar
    • e-İmza
    • e-Bilgi Edinme
      • CİMER Başvuru Formu
      • e-Dilekçe
  • GÜNDEM
    • Duyurular
    • Etkinlikler
    • Tanıtımlar
      • Videolar
      • İnfografikler
      • Afişler ve Broşürler
  • İL MÜDÜRLÜKLERİ
  • İLETİŞİM
    • Genel Müdürlük
    • Alo 199 (Çağrı Merkezi)
    • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlükleri
    • İlçe Nüfus Müdürlükleri
Ara
  • GENEL MÜDÜRLÜK
    • Hakkımızda
      • Misyon & Vizyon
      • Kurumsal Kimlik Klavuzu
      • Tarihçe
        • Osmanlı Dönemi
        • Cumhuriyet Dönemi
        • Yakın Dönem
      • Bilgi Güvenliği Ana Politikası
      • KVKK Aydınlatma Metni
      • Enerji Politikası
    • Teşkilat
      • Yöneticilerimiz
      • Merkez Teşkilatı
        • Adres Daire Başkanlığı
          • Adres Şube Müdürlüğü
          • Ulusal Adres Veri Tabanı Şube Müdürlüğü
          • Adres İşlemleri Takip ve Değerlendirme
        • Arşiv Daire Başkanlığı
          • Nüfus Kütükleri Şube Müdürlüğü
          • Belge Yönetimi ve Restorasyon Şube Müdürlüğü
          • Dijital Arşiv Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
          • Veri Yönetimi Şube Müdürlüğü
          • Bilgi Sistemleri Şube Müdürlüğü
          • Yazılım Şube Müdürlüğü
          • Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi
          • İletişim Şube Müdürlüğü
        • Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı
          • Genel Hizmetler Şube Müdürlüğü
          • Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğü
          • Evrak Şube Müdürlüğü
          • Güvenlik Şube Müdürlüğü
        • Kimlik Kartları Daire Başkanlığı
          • Kimlik Kartı Şube Müdürlüğü
          • Kişiselleştirme Şube Müdürlüğü
          • Teknoloji Takip ve Geliştirme Şube Müdürlüğü
          • Tedarik ve Sevkiyat Şube Müdürlüğü
        • Mevzuat ve Strateji Daire Başkanlığı
          • Mevzuat ve Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
          • Strateji Yönetim Şube Müdürlüğü
          • Dış İlişkiler Şube Müdürlüğü
          • Eğitim Şube Müdürlüğü
          • Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü
        • Nüfus Hizmetleri Daire Başkanlığı
          • Nüfus İşleri Şube Müdürlüğü
          • Kayıt İnceleme Şube Müdürlüğü
          • Tescil İşlemleri Şube Müdürlüğü
        • Pasaport ve Sürücü Belgeleri Daire Başkanlığı
          • Pasaport Şube Müdürlüğü
          • Sürücü Belgeleri Şube Müdürlüğü
          • Güvenli Belge ve Teknoloji Şube Müdürlüğü
          • Tedarik ve Dağıtım Şube Müdürlüğü
        • Personel ve Mali İşler Daire Başkanlığı
          • Personel Şube Müdürlüğü
          • Bütçe ve Mali İşler Şube Müdürlüğü
          • Ayniyat Şube Müdürlüğü
          • Satın Alma Şube Müdürlüğü
        • Vatandaşlık Hizmetleri Daire Başkanlığı
          • Vatandaşlığa Alınma Şube Müdürlüğü
          • Türk Vatandaşlığın Kaybı ve Yeniden Kazanılması
          • Vatandaşlık İnceleme Şube Müdürlüğü
          • Dosya Şube Müdürlüğü
      • Taşra Teşkilatı
        • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
        • İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • Uluslararası Komisyonlar ve Teşkilatlar
        • Milletlerarası Ahvali Şahsiye Komisyonu
        • Ekonomik İşbirliği Teşkilâtı
        • Lahey Milletlerarası Özel Hukuk Konferansı (HCCH)
        • İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT)
        • Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO)
      • Teşkilat Şeması
    • Mevzuat
      • Yürürlükteki Mevzuat
        • Kanunlar
        • Milletlerarası Sözleşmeler
          • Milletlerarası Ahvali Şahsiye Komisyonu
          • Kimlik Kartlarının Seyahat Belgesi
          • Sürücü Belgelerinin Karşılıklı Olarak Tanınması
          • Diğer Sözleşmeler
        • KHK
        • Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri
        • Tüzük
        • Yönetmelikler
        • Yönergeler
        • Genelgeler
        • Talimat / Açıklayıcı Yazılar
          • Adres İşlemleri
          • Arşiv İşlemleri
          • Bilgi İşlem İşlemleri
          • Nüfus İşlemleri
          • Mevzuat İşlemleri
          • Pasaport ve Sürücü Belgeleri İşlemleri
          • Kimlik Kartı İşlemleri
          • Vatandaşlık İşlemleri
        • Formlar
          • Adres İle İlgili Formlar
          • Vatandaşlık İle İlgili Formlar
        • Rehber ve Kılavuzlar
          • Denetim Listeleri Modülü Kullanıcı Kılavuzu
          • Evlendirme Memurluğu Denetim Rehberi
          • İlçe Nüfus Müdürlüğü Denetim Rehberi
      • Yürürlükten Kaldırılan Mevzuat
        • Kanunlar
      • Yargı Kararları
      • Legislation
    • Projeler
      • Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi(EKDS)
      • Hayat Kimliğinle Kolay(HKK)
      • Adreste Nüfus Hizmeti(ANH)
      • Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi (MERNİS)
      • Kimlik Paylaşımı Sistemi (KPS)
      • Adres Kayıt Sistemi (AKS)
      • Dijital Arşiv Projesi (DAP)
      • e-Vatandaşlık Sistemi (EVS)
      • İş Sürekliliği Merkezi (İSM)
      • Mekânsal Adres Kayıt Sistemi (MAKS)
      • 3 ü Bir Yerde
      • Konsept Nüfus Müdürlüğü
      • Nüfusmatik Noktaları
    • Bilgiler
      • Nüfus Hizmetleri
        • Doğum İşlemleri
        • Ölüm İşlemleri
        • Evlenme İşlemleri
        • Boşanma İşlemleri
        • Kayıt Düzeltme
        • Uluslararası Aile Cüzdanı
        • Diğer
          • Ceza Hükümleri
          • Evlat Edinme
          • Gaiplik
          • Nüfus Kayıt Örneği Verilmesi
          • Nüfus Yazımında Kayıt Dışı Kalanlar
          • Soybağına İlişkin Esaslar
          • Tanıma ve Tanımanın İptali
          • Türk Soylu Yabancılar
      • Vatandaşlık Hizmetleri
        • Türk Vatandaşlığının Kazanılması
        • Türk Vatandaşlığının Kaybetme / Kaybettirilmesi
        • Çok Vatandaşlık
        • İsim Denklik Belgesi
        • Mavi Kart
        • Vatandaşlık İhtilafları
      • Adres Hizmetleri
      • Arşiv Hizmetleri
      • T.C. Kimlik Kartı Hizmetleri
      • Pasaport Hizmetleri
      • Sürücü Belgeleri Hizmetleri
    • TCKK e-İmza İşlemleri
    • İç Kontrol Çalışmaları
      • Eylem Planları
    • Linkler
      • Kimlik Paylaşımı Sistemi (KPS)
      • Mekansal Adres Kayıt Sistemi (MAKS)
      • Alo 199 (Çağrı Merkezi)
      • Resmi Gazete
      • Mevzuat Bilgi Sistemi
    • Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
      • Adres Hizmetleri
      • Arşiv Hizmetleri
      • Kimlik Kartı Hizmetleri
      • Nüfus Hizmetleri
      • Pasaport Hizmetleri
      • Sürücü Belgesi Hizmetleri
      • Vatandaşlık Hizmetleri
      • Bilgi İşlem ve Sistemler
      • Nüfusmatik Hizmeti
      • e-İmza Hizmeti
      • Soyağacı Sorgulama Hizmeti
  • e-HİZMETLER
    • e-Başvurular
    • e-Sorgulamalar
    • e-Doğrulamalar
    • e-İmza
    • e-Bilgi Edinme
      • CİMER Başvuru Formu
      • e-Dilekçe
  • GÜNDEM
    • Duyurular
    • Etkinlikler
    • Tanıtımlar
      • Videolar
      • İnfografikler
      • Afişler ve Broşürler
  • İL MÜDÜRLÜKLERİ
  • İLETİŞİM
    • Genel Müdürlük
    • Alo 199 (Çağrı Merkezi)
    • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlükleri
    • İlçe Nüfus Müdürlükleri

İSTANBUL İL NÜFUS VE VATANDAŞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

  • Müdürlüğümüz
    • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü
    • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğünün Görevleri
    • İlçe Nüfus Müdürlüklerimiz
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • Mevzuat
    • Denetim-Teftiş
    • Yürürlükten Kaldırılanlar
    • Nüfus Mevzuatı
  • Hizmet Standartları
  • Doküman ve Yayınlar
    • İsim İstatistikleri
    • Ulusal Adres Veri Tabanı İstatistikleri
    • Nüfus İstatistikleri
  • İletişim

Pasaport İşlemleri

 
  
 
 
 
             
        Randevu almak için tıklayınız
 
 
 
 
 
Not: Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından T.C. Kimlik Kartı bedeli, Pasaport Harcı, Değerli Kağıt Bedeli, Sürücü Belgesi Harcı ve Sürücü Belgesi Değerli Kağıt Bedeli tahsilatları artık sanal pos uygulaması ile ödenebilmektedir. Sanal pos uygulamasına erişebilmek için tıklayınız.
 
Önemli : ► Pasaport edinmek isteyen çocukların hangi yaşta olursa olsun kendisinin gelmesi gerekmektedir.
               ► Başvuru için gelen vatandaşlarımızın kimlik belgelerinin aslını getirmeleri gerekmektedir.
 
 
 
  ► Hizmet Damgalı Pasaport Talep Formu
 
 
Gerekli Belgeler:
 
      1-Hizmet Damgalı Pasaport Talep Formu (Düzenlendiği tarihten itibaren 60 (altmış) gün geçerliliği olan)
      2-Kamu görevlisi olmayanlar için talep formu ile birlikte görev onayı,
      3-Nüfus cüzdanı, kimlik kartı veya geçici kimlik belgesi
      4-1 (bir) adet biometrik fotoğraf (son altı ay içinde ICAO standartlarında çekilmiş)
      5-Maliye Bakanlığınca her yıl belirlenen pasaport defter bedelinin ödenmesi. ( Pasaport defter bedeli; vergi dairesi müdürlüklerine, PTT Şubelerine, anlaşmalı bankalara veya Gelir İdaresi Başkanlığına ait https://ivd.gib.gov.tr internet adresi üzerinden ödenebilmektedir.   Ödeme bilgileri sistem üzerinden görüntülendiğinden başvurularda ayrıca makbuz/dekont talep edilmemektedir.)
      6-Daha önce alınmış, iptal işlemi uygulanmamış geçerli/geçersiz pasaportlar
      7-Reşit olmayanlar veya kısıtlılar için anne ve babanın başvuru esnasında gelememesi durumunda, gelemeyen kişi/kişiler için noterden alınan Muvafakatname. (Yasal temsilci en yakın Nüfus Müdürlüğüne giderek de muvafakat beyanı verebilir.)
Anne veya babadan biri Yabancı uyruklu ise yabancı uyruklu ebeveynin (anne veya babanın) noterce düzenlenmiş muvafakatnamesi.
      8-Ebeveynlerinin hakkından dolayı hizmet damgalı pasaport alacak çocuklar için; “Öğrenci Belgesi” (Sistemde öğrencilik durumunun doğrulanması halinde belge talep edilmeyecektir. Ayrıca ergin olmayan çocukların öğrenci olmamaları halinde 18 yaşına kadar hizmet damgalı pasaport verilir.) 
Yurt dışında öğrenim görülen kurumdan alınan öğrenci belgelerinin apostil edilmiş veya dış temsilciliklerce onaylanmış aslının yeminli tercüman tarafından yapılmış noter onaylı Türkçe tercümesi veya  T.C. Büyükelçilik ve Başkonsolosluk, Eğitim Müşavirlikleri/Ataşelikleri tarafından verilen öğrenci olduklarını belirten belge.
​9-Ebeveynlerinin hakkından dolayı hizmet damgalı pasaport alacak engelli ergin              çocuklar için “Sağlık Kurulu Raporu” (sürekli bakıma muhtaç ibareli sağlık kurulu raporu, ‘’ağır engelli’’ ibareli veya engel oranı ‘’% 50 ve üzeri süresiz geçerliliği olan’’ sağlık kurulu raporunun ibraz edilmesi halinde)
 
Başvurular bizzat yapılacaktır.(Yaş ayrımı gözetilmeksizin).
 
 
 
DİĞER HUSUSLAR​
 
 Hizmet damgalı pasaportlar, 5682 sayılı Pasaport Kanununun 14/B-C maddesi hükümleri doğrultusunda düzenlenmektedir.
 
  1. ​Hizmet damgalı pasaportlar ilgilinin görev süresi dikkate alınarak düzenlenir.
  2. Hizmet damgalı pasaport talep formu düzenlendiği tarihten itibaren 60 (altmış) gün geçerlidir.
  3. Hizmet damgalı pasaport talep formundaki bilgilerin, eksik veya hatalı olması durumunda formu düzenleyen kurumun yetkilisi sorumludur.
  4. Hizmet damgalı pasaport talep formunun ön ve arka yüzü tek sayfada olmalıdır.
  5. Merkez ve taşrada bulunan tüm kurumlar çalışan ve emekli olan personelin hususi damgalı pasaport talep formu ve belgelerini, imzalamaya yetkili kılınan kişilerin imza sirkülerini birer yıllık dönemler halinde her yılın 1 Ocak tarihine kadar bulundukların yerin İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğüne göndermeleri gerekmektedir.
  6. Hizmet damgalı pasaport talep formunu imzalamaya yetkili kişinin değişmesi halinde yetkili kılınan kişilerin imza sirküleri kurumun bulunduğu İl Nüfus Müdürlüğüne gönderilecektir.
  7. Hizmet damgalı pasaport talep formu imzalamaya yetkili kılınan kişilerce imzalanmalı ve mühürlü olmalıdır.
  8. Hizmet damgalı pasaport talep formunun ön yüzündeki kadro derece bölümü boş bırakılmamalıdır.
  9. Hizmet damgalı pasaport almış çalışan personelin kadro derecesinin değişmesi, başka bir kuruma geçmesi ve eşten boşanılması durumunda kurum tarafından pasaport aldıkları İl Nüfus Müdürlüğüne bildirilmelidir.
  10. Hizmet damgalı pasaportun süresi olsa dahi, daha sonra farklı bir göreve gidişte hizmet damgalı pasaport talep formu kurumca tanzim edilerek, sisteme kaydedilmek üzere ilgili İl Nüfus Müdürlüklerine gönderilmelidir. Form getirilmeden çıkış yapılırsa, illegal çıkıştan şahıs ve pasaportu kullandıran kurum sorumlu olacaktır.
  11. Adlarına görev süresinden daha uzun süreli hizmet damgalı pasaport düzenlenen görevli, eş ve çocuklarının görevle ilgili seyahatini tamamlamasını takiben, geçerliliği devam eden hizmet damgalı pasaportlar birimlerinde muhafaza edilecektir. Hizmet damgalı pasaportun özel seyahatlerde kullanılması halinde şahıs ve pasaportu kullandıran kurum sorumlu olacaktır.
  12. Kurumlarca muhafaza altına alınan süresi biten pasaportlar, pasaport müracaatında bulunulan İl Nüfus Müdürlüğüne gönderilecektir.

ÖNEMLİ :Hizmet Damgalı Pasaport düzenlenirken görevlendirme yapılan ülkede vize uygulanıyor ise görev başlama tarihinden 60 gün önce, vize uygulanmıyor ise görev başlama tarihinden 20 gün önce başvuru  işlemi gerçekleştirilmektedir.
 
 
  ► Hususi Damgalı Pasaport Talep Formu  
 
Kimler Hususi (Yeşil ) Pasaport Alabilirler?
 
1- TBMM Eski Üyeleri ve Eski Bakanlar,
2- Kadro derecesi 1,2 ve 3. derece olarak çalışan veya  bu kadro derecesinden çalışmakta     iken EMEKLİ olan devlet memurları.
3- 1.2. ve 3. derece kadro karşılığı çalışan ve bu derecelerde sözleşmeli olarak çalışmakta iken EMEKLİ olan devlet memurları.
4- Kadro karşılığı olmaksızın çalışıp emekli kesenekleri 1,2 ve 3. derece üzerinden kesilerek T.C. Emekli Sandığına yatırılan çalışanlar ile bu durumda çalışırken EMEKLİ olan sözleşmeli devlet memurları
5- Görevleri Süresince İl, İlçe ve 1. Kademe Belde Belediye Başkanları
6-Özelleştirme kapsam ve programına alınan/özelleştirilen T.C. Ziraat Bankası, Halk Bankası ve Emlak Bankası çalışanlarından;
· Özelleştirilmeden önce hususi pasaport alma hakkını elde etmiş bulunmak,
· Kuruluş sermaye payının en az %51’i devlete ait kamu kuruluşu olmak,
· Sosyal Güvenlik yönünden T.C. Emekli Sandığına bağlı olmak,
· Kamu görevlisi olmak,
· 4603 Sayılı İş Kanununa tabi olmak şartlarının tamamını taşıyan ve bu şartları taşırken EMEKLİ olan veya ÇEKİLEN personel.
7-Özelleştirilen Türk Telekom Müdürlüğü çalışanlarından;
· Özelleşmeden önce hususi damgalı pasaport alma hakkını elde ekmiş bulunmak,
· Kapsam dışı Personel statüsünde çalışması şartlarının tamamını taşıyan veya bu şartları taşırken emeklilik/çekilme sebepleri ile vazifelerinden ayrılanlar.
8- Yukarıdaki 1,2,3,4,5,6 ve 7. maddede belirtilen şartları taşıyanların eşlerine, reşit olmayan çocuklarına ve evli bulunmayan, iş sahibi olmayan öğrenimine devam eden kız ve erkek çocuklarına (Açık Öğretim Lisesi, Açık Öğretim Fakültesi dâhil öğrenim gördükleri okuldan öğrenci olduğunu belgelemek şartı ile) 25 yaşını dolduruncaya kadar Hususi Damgalı Pasaport düzenlenmektedir.
9- 18 yaşını doldurmuş olsa dahi evli bulunmayan, iş sahibi olmayan aynı zamanda bedensel, zihinsel veya ruhsal özürlerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olduğu resmi sağlık kurumlarının düzenlediği (tam teşekküllü Devlet Hastanesinden alacakları) sağlık kurulu raporu ile belgelenen hak sahibinin çocuklarına yaş sınırı olmaksızın Hususi Damgalı Pasaport düzenlenmektedir.
10- Hususi Pasaportlar 5 yıllık süreyle verilir. İl, İlçe ve 1. Kademe Belde Belediye Başkanlarına ise görevleri süresince hususi pasaport tanzim edilir.
 
 
 
Hususi Pasaport alabilmek için gerekli belgeler;
 
1- Çalışanlar İçin; Hususi Pasaport Talep Formu.  (Düzenlendiği tarihten itibaren 60 (altmış) gün geçerliliği olan)
(Hak sahibi memurun çalıştığı kurumun İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü veya Genel Müdürlüğünce tanzim edilerek daha önce imza sirküsü (İmza örneği) İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğüne gönderilen yetkili kişi tarafından onaylanmış, hak sahibi ile birlikte pasaport alacak diğer aile fertlerinin kimlik bilgilerinin bulunduğu formdur.)
Emekliler İçin; Emeklilik Yazısı. (Emniyet Müdürlüklerine Daha Önce Verilmiş Olsa Dahi, Müdürlüğümüze yapılacak ilk pasaport başvurusu ve yenileme işlemlerinin her ikisi için de bir defalığına, emekli olunan kurumdan (Örneğin Öğretmenler İl Milli Eğitim Müdürlüğünden, Doktorlar İl Sağlık Müdürlüğünden) emekli olunan tarihteki kadro derecesi ve görev unvanını gösterir yazı istenecek, tereddüt edilmesi halinde belge hak sahibinden yeniden istenecektir.)
İstifa/Çekilme İçin; İstifa/Çekilme Yazısı. (Emniyet Müdürlüklerine Daha Önce Verilmiş Olsa Dahi, ilk pasaport başvurusu ve yenileme işlemlerinin her ikisi için de bir defalığına,  istifa/çekilme olunan kurumdan (Örneğin Öğretmenler İl Milli Eğitim Müdürlüğünden, Doktorlar İl Sağlık Müdürlüğünden) kadro derecesi ve görev unvanını gösterir yazı istenecek, tereddüt edilmesi halinde belge hak sahibinden yeniden istenecektir.)
Hak Sahibi Merhum ise; Emniyet Müdürlüklerine Daha Önce Verilmiş Olsa Dahi, ilk pasaport başvurusu ve yenileme işlemlerinin her ikisi için de bir defalığına,   hak sahibi eş adına, hak sahibinin çalıştığı kurumdan (Örneğin Öğretmenler İl Milli Eğitim Müdürlüğünden, Doktorlar İl Sağlık Müdürlüğünden) vefat edilen tarihteki kadro derecesini ve görev unvanını gösterir yazı istenecek, tereddüt edilmesi halinde belge hak sahibinden yeniden istenecektir.
 
NOT: Yukarıda sayılan belgeler hususi pasaport ilk başvuru ve hususi pasaport yenileme işlemlerinin her ikisi için de istenmektedir.
 
 
ÖNEMLİ: Emekli/Müstafi hak sahibinin eş ve çocukları hususi damgalı pasaport talebinde bulunuyor ise; 
 
1- Hak sahibinin başvuru esnasında şahsen veya noterce tanzim edilen 18 yaşından küçük çocuklar için muvafakatı ve vekâleti, 18 yaşından büyükler için sadece vekâleti aranılacaktır.
(Hak sahibi kişi emekli veya istifa etmiş ise müracaat anında bizzat bulunması gerekmektedir. Gelmemesi durumunda eş ve çocuk için noterce düzenlenmiş vekalet yazısı vermesi gerekmektedir. (Çocuk için verilen vekalet yazısında; Hususi damgalı pasaport talebinde bulunduğum 25 yaşını tamamlamamış çocuğum/çocuklarımın öğrenci olduğunu, herhangi bir işte çalışmadığını, evli olmadığını beyan edip ayrıca hususi damgalı pasaport hakkımdan yararlanmasına izin veriyorum ibarelerinin olması eş için ise ‘’eşimin hususi damgalı pasaport hakkımdan yararlanmasına izin veriyorum’’) denmesi gerekmektedir.)
  Anne ve babanın boşanmış olması durumunda, velayet sahibi ebeveynin muvafakati aranacaktır.
  Anne ve babanın boşanma davasının devam sürecinde kesinleşme şerhi aranmaksızın mahkemece verilen ara karara göre işlem yapılacaktır.
  Emekli/Müstafi hak sahibinin vefatı halinde ergin olan çocuklar için muvafakat aranmayacak, ergin olmayan çocuklar için sağ olan ebeveynin ya da yasal temsilcisinin muvafakatı aranılacaktır. 
2- Ebeveynlerinin hakkından dolayı hususi damgalı pasaport alacak çocuklar için; “Öğrenci Belgesi” (Sistemde öğrencilik durumunun doğrulanması halinde belge talep edilmeyecektir. Ayrıca ergin olmayan çocukların öğrenci olmamaları halinde 18 yaşına kadar hususi damgalı pasaport verilir.)
 
3- Ebeveynlerinin hakkından dolayı hususi damgalı pasaport alacak engelli ergin çocuklar için “Sağlık Kurulu Raporu” (sürekli bakıma muhtaç ibareli sağlık kurulu raporu, ‘’ağır engelli’’ ibareli veya engel oranı ‘’% 50 ve üzeri süresiz geçerliliği olan’’ sağlık kurulu raporunun ibraz edilmesi halinde)
4- 1 (bir) adet biometrik fotoğraf (son altı ay içinde ICAO standartlarında çekilmiş)
5-  T.C. Nüfus Cüzdanı, kimlik kartı veya geçici kimlik belgesi.
6-Maliye Bakanlığınca her yıl belirlenen pasaport defter bedelinin ödenmesi. ( Pasaport defter bedeli; vergi dairesi müdürlüklerine, PTT Şubelerine, anlaşmalı bankalara veya Gelir İdaresi Başkanlığına ait https://ivd.gib.gov.tr internet adresi üzerinden ödenebilmektedir.   Ödeme bilgileri sistem üzerinden görüntülendiğinden başvurularda ayrıca makbuz/dekont talep edilmemektedir.)
 
 
 
 
 
 
Ergin olan çocukların Ebeveynlerinden Yararlanarak Hizmet ve Hususi Pasaport Alabilmeleri İçin Gerekli Şartlar;

1-İş sahibi olmamak
2- Bekar olmak
3-Hak sahibi ebeveyni ile birlikte yaşamak.
4- 25 Yaşını doldurmamış olmak
5- Öğrenci olmak (Öğrenci olduğuna dair okullarından alınmış e-imzalı veya ıslak imzalı veya e-devletten alınmış öğrenci belgesi. (60 gün süreli)
6- Stajyer olarak çalışanlardan Sosyal Güvenlik Kurumundan ıslak imzalı kaşeli mühürlü stajyer olduğunu gösterir belge istenmektedir.

 
Engelinden Dolayı Sürekli Bakıma Muhtaç Olan Çocukların Ebeveynlerinden Yararlanarak Hizmet ve Hususi Pasaport Alabilmeleri İçin Gerekli Şartlar; 
 
1-İş sahibi olmamak
2- Bekar olmak
3- Hak sahibi ebeveyni ile birlikte yaşamak
4- Sürekli bakıma muhtaç ibareli sağlık kurulu raporu, ‘’ağır engelli’’ ibareli veya engel oranı ‘’% 50 ve üzeri süresiz geçerliliği olan’’ sağlık kurulu raporunun ibraz edilmesi gerekmektedir.
 
 
 
 
Dikkat Edilecek Önemli Hususlar
 
* Hususi pasaport almaya hakkı bulunan personelin bağlı bulunduğu kurum/kuruluşun düzenli olarak her yıl, değişiklik olması halinde ise derhal, pasaport alma talebinde bulunan personelleri ile ilgili tanzim edilecek pasaport talep form veya belgelerini imzalamaya yetkili kılınan kimselerin imza sirkülerinin düzenli olarak, İl Nüfus Müdürlüğüne göndermeleri ve pasaport talep form veya belgelerinin bu imza sirküleri gönderilen yetkililerce imzalanarak onaylanması gerekmektedir.
* Aksi halde imza sirküleri gönderilmemiş olan veya daha önce gönderilen imza sirküsünün bir yıllık geçerliliğinin sona ermesi nedeniyle pasaport talep eden personelinizin evrakları işleme alınmaz.
* Hak sahibi ebeveynin vefat etmesi halinde çocukları hususi damgalı pasaport alabilirler. Vefat eden hak sahibinin sadece başkası ile evlenmemiş olmak kaydı ile eşleri hususi pasaport alabilirler.
* Pasaport talep formları, emeklilik, istifa yazılarında memurların bizzat iktisap ettiği kadro dereceleri (Örneğin; 657 sayılı DMK’ya tabi 1. veya 2. veya 3. kadro derecededir şeklinde) yazılmalı, maaş kesenekleri /emeklilik kesenekleri (Örneğin: “1. derecenin 2. kademesi” veya “2/3” veya “2. derece 2. kademededir” gibi ) yazılmamalıdır.
* Memurların maaş dereceleri ile kadro derecelerinin farklı şeyler olduğu ve hususi pasaport işlemlerinde maaş derecelerinin dikkate alınmadığı unutulmamalıdır. Maaş dereceleri 1, 2 veya 3. derece olan bazı memurların kadro dereceleri 4. veya 5.veya daha düşük bir derece olabildiği için hususi damgalı pasaport talep formu/belgelerinde personelin bizzat iktisap ettiği kadro dereceleri yazılarak onaylanmalı, personelin maaş veya emekli keseneğine bakılarak hususi pasaport formu /belgesi tanzim edilmemelidir.
* Reşit olmayan çocuğunuza her pasaport aldığınızda yeniden muvafakatname vermelisiniz.
* Belediye personellerinin formlarında mutlaka 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi oldukları ve kadro derecelerinin 1. veya 2. veya 3. derece olduğu belirtilmelidir.
* Pasaportunu kaybedenler en kısa sürede Müdürlüğümüze müracaatta bulunmalıdır.
* Hususi damgalı (Yeşil) pasaportlar harçtan muaftır. Bu nedenle hususi pasaport alacaklar sadece cüzdan bedeli olarak belirlenen ücreti ödeyeceklerdir. Bunun dışında hiçbir ücret ödenmemelidir. Banka veya Maliye veznelerine hususi pasaport alacağınızı söyleyerek sadece pasaport cüzdan bedeli ödemeli, bunun dışında talep edilse bile başka ücret yatırmamalısınız. Bankaya veya Maliye veznelerine yatırılan ücretin PAS.D.BDL (Pasaport Defter Bedeli) olarak ödenmesi gerekir. PAS.HRÇ.BDL ( Pasaport Harç Bedeli) olarak yatırılan makbuzlarla hususi pasaport işlemi yapılmaz.
* Hususi Pasaportlar hak sahibi memur/emekli/istifa olanlar ve eşleri için 5 (Beş) yıllık süre ile verilir.
* Ancak çocuklar için, diğer şartları taşımaları koşulu ile 18 ve 25 yaş sınırı,
* Belediye Başkanları için ise görev süreleri dikkate alınarak süre belirlemesi yapılır. 
 
 
 
 
 
 
 
  ÖNEMLİ
*Hususi Pasaport ve Hizmet Pasaportu işlemlerinde harç bedelleri yatırılmayacaktır.  Sadece pasaport defter bedeli yatırılacaktır.
*Harç ve pasaport defter ücretleri her yıl Ocak ayında Maliye Bakanlığınca belirlenir.
*6 ay süreli pasaportlara birçok ülke vize vermemektedir. (Örn. Suudi Arabistan 6 aylık Pasaporta vize vermemektedir.)
 
  
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.tbmm.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

GENEL MÜDÜRLÜK

  • Hakkımızda
    • Misyon & Vizyon
    • Kurumsal Kimlik Klavuzu
    • Tarihçe
      • Osmanlı Dönemi
      • Cumhuriyet Dönemi
      • Yakın Dönem
    • Bilgi Güvenliği Ana Politikası
    • KVKK Aydınlatma Metni
    • Enerji Politikası
  • Teşkilat
    • Yöneticilerimiz
    • Merkez Teşkilatı
      • Adres Daire Başkanlığı
        • Adres Şube Müdürlüğü
        • Ulusal Adres Veri Tabanı Şube Müdürlüğü
        • Adres İşlemleri Takip ve Değerlendirme
      • Arşiv Daire Başkanlığı
        • Nüfus Kütükleri Şube Müdürlüğü
        • Belge Yönetimi ve Restorasyon Şube Müdürlüğü
        • Dijital Arşiv Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
        • Veri Yönetimi Şube Müdürlüğü
        • Bilgi Sistemleri Şube Müdürlüğü
        • Yazılım Şube Müdürlüğü
        • Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi
        • İletişim Şube Müdürlüğü
      • Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı
        • Genel Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Evrak Şube Müdürlüğü
        • Güvenlik Şube Müdürlüğü
      • Kimlik Kartları Daire Başkanlığı
        • Kimlik Kartı Şube Müdürlüğü
        • Kişiselleştirme Şube Müdürlüğü
        • Teknoloji Takip ve Geliştirme Şube Müdürlüğü
        • Tedarik ve Sevkiyat Şube Müdürlüğü
      • Mevzuat ve Strateji Daire Başkanlığı
        • Mevzuat ve Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Strateji Yönetim Şube Müdürlüğü
        • Dış İlişkiler Şube Müdürlüğü
        • Eğitim Şube Müdürlüğü
        • Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü
      • Nüfus Hizmetleri Daire Başkanlığı
        • Nüfus İşleri Şube Müdürlüğü
        • Kayıt İnceleme Şube Müdürlüğü
        • Tescil İşlemleri Şube Müdürlüğü
      • Pasaport ve Sürücü Belgeleri Daire Başkanlığı
        • Pasaport Şube Müdürlüğü
        • Sürücü Belgeleri Şube Müdürlüğü
        • Güvenli Belge ve Teknoloji Şube Müdürlüğü
        • Tedarik ve Dağıtım Şube Müdürlüğü
      • Personel ve Mali İşler Daire Başkanlığı
        • Personel Şube Müdürlüğü
        • Bütçe ve Mali İşler Şube Müdürlüğü
        • Ayniyat Şube Müdürlüğü
        • Satın Alma Şube Müdürlüğü
      • Vatandaşlık Hizmetleri Daire Başkanlığı
        • Vatandaşlığa Alınma Şube Müdürlüğü
        • Türk Vatandaşlığın Kaybı ve Yeniden Kazanılması
        • Vatandaşlık İnceleme Şube Müdürlüğü
        • Dosya Şube Müdürlüğü
    • Taşra Teşkilatı
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
    • Uluslararası Komisyonlar ve Teşkilatlar
      • Milletlerarası Ahvali Şahsiye Komisyonu
      • Ekonomik İşbirliği Teşkilâtı
      • Lahey Milletlerarası Özel Hukuk Konferansı (HCCH)
      • İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT)
      • Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO)
    • Teşkilat Şeması
  • Mevzuat
    • Yürürlükteki Mevzuat
      • Kanunlar
      • Milletlerarası Sözleşmeler
        • Milletlerarası Ahvali Şahsiye Komisyonu
        • Kimlik Kartlarının Seyahat Belgesi
        • Sürücü Belgelerinin Karşılıklı Olarak Tanınması
        • Diğer Sözleşmeler
      • KHK
      • Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri
      • Tüzük
      • Yönetmelikler
      • Yönergeler
      • Genelgeler
      • Talimat / Açıklayıcı Yazılar
        • Adres İşlemleri
        • Arşiv İşlemleri
        • Bilgi İşlem İşlemleri
        • Nüfus İşlemleri
        • Mevzuat İşlemleri
        • Pasaport ve Sürücü Belgeleri İşlemleri
        • Kimlik Kartı İşlemleri
        • Vatandaşlık İşlemleri
      • Formlar
        • Adres İle İlgili Formlar
        • Vatandaşlık İle İlgili Formlar
      • Rehber ve Kılavuzlar
        • Denetim Listeleri Modülü Kullanıcı Kılavuzu
        • Evlendirme Memurluğu Denetim Rehberi
        • İlçe Nüfus Müdürlüğü Denetim Rehberi
    • Yürürlükten Kaldırılan Mevzuat
      • Kanunlar
    • Yargı Kararları
    • Legislation
  • Projeler
    • Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi(EKDS)
    • Hayat Kimliğinle Kolay(HKK)
    • Adreste Nüfus Hizmeti(ANH)
    • Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi (MERNİS)
    • Kimlik Paylaşımı Sistemi (KPS)
    • Adres Kayıt Sistemi (AKS)
    • Dijital Arşiv Projesi (DAP)
    • e-Vatandaşlık Sistemi (EVS)
    • İş Sürekliliği Merkezi (İSM)
    • Mekânsal Adres Kayıt Sistemi (MAKS)
    • 3 ü Bir Yerde
    • Konsept Nüfus Müdürlüğü
    • Nüfusmatik Noktaları
  • Bilgiler
    • Nüfus Hizmetleri
      • Doğum İşlemleri
      • Ölüm İşlemleri
      • Evlenme İşlemleri
      • Boşanma İşlemleri
      • Kayıt Düzeltme
      • Uluslararası Aile Cüzdanı
      • Diğer
        • Ceza Hükümleri
        • Evlat Edinme
        • Gaiplik
        • Nüfus Kayıt Örneği Verilmesi
        • Nüfus Yazımında Kayıt Dışı Kalanlar
        • Soybağına İlişkin Esaslar
        • Tanıma ve Tanımanın İptali
        • Türk Soylu Yabancılar
    • Vatandaşlık Hizmetleri
      • Türk Vatandaşlığının Kazanılması
      • Türk Vatandaşlığının Kaybetme / Kaybettirilmesi
      • Çok Vatandaşlık
      • İsim Denklik Belgesi
      • Mavi Kart
      • Vatandaşlık İhtilafları
    • Adres Hizmetleri
    • Arşiv Hizmetleri
    • T.C. Kimlik Kartı Hizmetleri
    • Pasaport Hizmetleri
    • Sürücü Belgeleri Hizmetleri
  • TCKK e-İmza İşlemleri
  • İç Kontrol Çalışmaları
    • Eylem Planları
  • Linkler
    • Kimlik Paylaşımı Sistemi (KPS)
    • Mekansal Adres Kayıt Sistemi (MAKS)
    • Alo 199 (Çağrı Merkezi)
    • Resmi Gazete
    • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
    • Adres Hizmetleri
    • Arşiv Hizmetleri
    • Kimlik Kartı Hizmetleri
    • Nüfus Hizmetleri
    • Pasaport Hizmetleri
    • Sürücü Belgesi Hizmetleri
    • Vatandaşlık Hizmetleri
    • Bilgi İşlem ve Sistemler
    • Nüfusmatik Hizmeti
    • e-İmza Hizmeti
    • Soyağacı Sorgulama Hizmeti

e-HİZMETLER

  • e-Başvurular
  • e-Sorgulamalar
  • e-Doğrulamalar
  • e-İmza
  • e-Bilgi Edinme
    • CİMER Başvuru Formu
    • e-Dilekçe

GÜNDEM

  • Duyurular
  • Etkinlikler
  • Tanıtımlar
    • Videolar
    • İnfografikler
    • Afişler ve Broşürler

İL MÜDÜRLÜKLERİ

İLETİŞİM

  • Genel Müdürlük
  • Alo 199 (Çağrı Merkezi)
  • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlükleri
  • İlçe Nüfus Müdürlükleri
  • GENEL MÜDÜRLÜK
    • Hakkımızda
      • Misyon & Vizyon
      • Kurumsal Kimlik Klavuzu
      • Tarihçe
        • Osmanlı Dönemi
        • Cumhuriyet Dönemi
        • Yakın Dönem
      • Bilgi Güvenliği Ana Politikası
      • KVKK Aydınlatma Metni
      • Enerji Politikası
    • Teşkilat
      • Yöneticilerimiz
      • Merkez Teşkilatı
        • Adres Daire Başkanlığı
          • Adres Şube Müdürlüğü
          • Ulusal Adres Veri Tabanı Şube Müdürlüğü
          • Adres İşlemleri Takip ve Değerlendirme
        • Arşiv Daire Başkanlığı
          • Nüfus Kütükleri Şube Müdürlüğü
          • Belge Yönetimi ve Restorasyon Şube Müdürlüğü
          • Dijital Arşiv Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
          • Veri Yönetimi Şube Müdürlüğü
          • Bilgi Sistemleri Şube Müdürlüğü
          • Yazılım Şube Müdürlüğü
          • Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi
          • İletişim Şube Müdürlüğü
        • Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı
          • Genel Hizmetler Şube Müdürlüğü
          • Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğü
          • Evrak Şube Müdürlüğü
          • Güvenlik Şube Müdürlüğü
        • Kimlik Kartları Daire Başkanlığı
          • Kimlik Kartı Şube Müdürlüğü
          • Kişiselleştirme Şube Müdürlüğü
          • Teknoloji Takip ve Geliştirme Şube Müdürlüğü
          • Tedarik ve Sevkiyat Şube Müdürlüğü
        • Mevzuat ve Strateji Daire Başkanlığı
          • Mevzuat ve Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
          • Strateji Yönetim Şube Müdürlüğü
          • Dış İlişkiler Şube Müdürlüğü
          • Eğitim Şube Müdürlüğü
          • Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü
        • Nüfus Hizmetleri Daire Başkanlığı
          • Nüfus İşleri Şube Müdürlüğü
          • Kayıt İnceleme Şube Müdürlüğü
          • Tescil İşlemleri Şube Müdürlüğü
        • Pasaport ve Sürücü Belgeleri Daire Başkanlığı
          • Pasaport Şube Müdürlüğü
          • Sürücü Belgeleri Şube Müdürlüğü
          • Güvenli Belge ve Teknoloji Şube Müdürlüğü
          • Tedarik ve Dağıtım Şube Müdürlüğü
        • Personel ve Mali İşler Daire Başkanlığı
          • Personel Şube Müdürlüğü
          • Bütçe ve Mali İşler Şube Müdürlüğü
          • Ayniyat Şube Müdürlüğü
          • Satın Alma Şube Müdürlüğü
        • Vatandaşlık Hizmetleri Daire Başkanlığı
          • Vatandaşlığa Alınma Şube Müdürlüğü
          • Türk Vatandaşlığın Kaybı ve Yeniden Kazanılması
          • Vatandaşlık İnceleme Şube Müdürlüğü
          • Dosya Şube Müdürlüğü
      • Taşra Teşkilatı
        • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
        • İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • Uluslararası Komisyonlar ve Teşkilatlar
        • Milletlerarası Ahvali Şahsiye Komisyonu
        • Ekonomik İşbirliği Teşkilâtı
        • Lahey Milletlerarası Özel Hukuk Konferansı (HCCH)
        • İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT)
        • Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO)
      • Teşkilat Şeması
    • Mevzuat
      • Yürürlükteki Mevzuat
        • Kanunlar
        • Milletlerarası Sözleşmeler
          • Milletlerarası Ahvali Şahsiye Komisyonu
          • Kimlik Kartlarının Seyahat Belgesi
          • Sürücü Belgelerinin Karşılıklı Olarak Tanınması
          • Diğer Sözleşmeler
        • KHK
        • Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri
        • Tüzük
        • Yönetmelikler
        • Yönergeler
        • Genelgeler
        • Talimat / Açıklayıcı Yazılar
          • Adres İşlemleri
          • Arşiv İşlemleri
          • Bilgi İşlem İşlemleri
          • Nüfus İşlemleri
          • Mevzuat İşlemleri
          • Pasaport ve Sürücü Belgeleri İşlemleri
          • Kimlik Kartı İşlemleri
          • Vatandaşlık İşlemleri
        • Formlar
          • Adres İle İlgili Formlar
          • Vatandaşlık İle İlgili Formlar
        • Rehber ve Kılavuzlar
          • Denetim Listeleri Modülü Kullanıcı Kılavuzu
          • Evlendirme Memurluğu Denetim Rehberi
          • İlçe Nüfus Müdürlüğü Denetim Rehberi
      • Yürürlükten Kaldırılan Mevzuat
        • Kanunlar
      • Yargı Kararları
      • Legislation
    • Projeler
      • Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi(EKDS)
      • Hayat Kimliğinle Kolay(HKK)
      • Adreste Nüfus Hizmeti(ANH)
      • Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi (MERNİS)
      • Kimlik Paylaşımı Sistemi (KPS)
      • Adres Kayıt Sistemi (AKS)
      • Dijital Arşiv Projesi (DAP)
      • e-Vatandaşlık Sistemi (EVS)
      • İş Sürekliliği Merkezi (İSM)
      • Mekânsal Adres Kayıt Sistemi (MAKS)
      • 3 ü Bir Yerde
      • Konsept Nüfus Müdürlüğü
      • Nüfusmatik Noktaları
    • Bilgiler
      • Nüfus Hizmetleri
        • Doğum İşlemleri
        • Ölüm İşlemleri
        • Evlenme İşlemleri
        • Boşanma İşlemleri
        • Kayıt Düzeltme
        • Uluslararası Aile Cüzdanı
        • Diğer
          • Ceza Hükümleri
          • Evlat Edinme
          • Gaiplik
          • Nüfus Kayıt Örneği Verilmesi
          • Nüfus Yazımında Kayıt Dışı Kalanlar
          • Soybağına İlişkin Esaslar
          • Tanıma ve Tanımanın İptali
          • Türk Soylu Yabancılar
      • Vatandaşlık Hizmetleri
        • Türk Vatandaşlığının Kazanılması
        • Türk Vatandaşlığının Kaybetme / Kaybettirilmesi
        • Çok Vatandaşlık
        • İsim Denklik Belgesi
        • Mavi Kart
        • Vatandaşlık İhtilafları
      • Adres Hizmetleri
      • Arşiv Hizmetleri
      • T.C. Kimlik Kartı Hizmetleri
      • Pasaport Hizmetleri
      • Sürücü Belgeleri Hizmetleri
    • TCKK e-İmza İşlemleri
    • İç Kontrol Çalışmaları
      • Eylem Planları
    • Linkler
      • Kimlik Paylaşımı Sistemi (KPS)
      • Mekansal Adres Kayıt Sistemi (MAKS)
      • Alo 199 (Çağrı Merkezi)
      • Resmi Gazete
      • Mevzuat Bilgi Sistemi
    • Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
      • Adres Hizmetleri
      • Arşiv Hizmetleri
      • Kimlik Kartı Hizmetleri
      • Nüfus Hizmetleri
      • Pasaport Hizmetleri
      • Sürücü Belgesi Hizmetleri
      • Vatandaşlık Hizmetleri
      • Bilgi İşlem ve Sistemler
      • Nüfusmatik Hizmeti
      • e-İmza Hizmeti
      • Soyağacı Sorgulama Hizmeti
  • e-HİZMETLER
    • e-Başvurular
    • e-Sorgulamalar
    • e-Doğrulamalar
    • e-İmza
    • e-Bilgi Edinme
      • CİMER Başvuru Formu
      • e-Dilekçe
  • GÜNDEM
    • Duyurular
    • Etkinlikler
    • Tanıtımlar
      • Videolar
      • İnfografikler
      • Afişler ve Broşürler
  • İL MÜDÜRLÜKLERİ
  • İLETİŞİM
    • Genel Müdürlük
    • Alo 199 (Çağrı Merkezi)
    • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlükleri
    • İlçe Nüfus Müdürlükleri

Bizi Takip Edin

Çamlıca Mah. 408. Cadde No:136 PK:06200 Yenimahalle / ANKARA
Telefon : 0 312 591 2100 (01- 02) - Belgegeçer: 0 312 397 1641

© 2025   T.C. İçişleri Bakanlığı - Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü

 

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız