T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğünün Sorumlulukları ve Amaçları:
İl Müdürlüğümüz ve ilimize bağlı 18 adet İlçe Nüfus Müdürlüklerimizde nüfus hizmetlerimiz olan Doğum, Ölüm, Evlenme, Boşanma, Kayıt Düzeltme ve Adres Kaydı gibi işlemleri Anayasaya, Kanun ve Yönetmeliklere uygun olarak nüfus personeli tarafından titizlikle yerine getirilmektedir.
İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğünün Görevleri:
a) İl içinde nüfus, Vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinin mevzuata uygun ve düzgün bir biçimde yürütülmesini ve nüfus kütüklerinin eksiksiz, düzenli ve güncel bir şekilde tutulmasını sağlamak amacıyla gereken tedbirleri almak ve uygulamak,
b) Valiliğin; Bakanlık İlçeler ve diğer kuruluşlarla nüfus ve Vatandaşlık hizmetlerine ilişkin haberleşmelerini yapmak,
c) İl içerisinde nüfus ve vatandaşlık işlerine ait ödeneklerin harcanmasına ilişkin bütçe, tahakkuk, ayniyat ve diğer işleri yapmak,
ç) Nüfus hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek ve halkın bu hizmetlere katkısını sağlamak amacıyla gerekli girişimlerde bulunmak,
d) Vatandaşlık komisyonu ile ilgili sekretarya görevlerinin yapmak,
Kurumun Alt Birimleri ve Bu Birimlerin Görevleri:
İl Müdürlüğümüze bağlı 18 Adet İlçe Nüfus Müdürlüğümüz bulunmaktadır.
İlçe Nüfus Müdürlüğünün Görevleri
a) Görev çevresi içerisindeki nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinin mevzuat çerçevesinde düzgün bir şekilde yürütmek,
b) Nüfus olaylarına ilişkin tutanakların düzenlenmesi, yasalara uygun şekilde aile kütüklerine işlenmesi ve her yılsonunda özel kütük haline getirilmesini sağlayarak muhafaza edilmesine ilişkin iş ve işlemleri yapmak,
c) Görev çevresindeki nüfus olaylarını izleyip kütüklere geçilmesini sağlayıcı tedbirler almak,
ç) Cezai kovuşturmayı gerektiren halleri ve mutlak butlanla malul olan ya da kanuni şekillere uyulmaksızın yapılmış evlilikleri o yerin Cumhuriyet Savcılığına bildirmek,
d) Nüfus ve Vatandaşlık Hizmetlerine ait Kurulu, Görev ve Çalışma yönergesinde belirlenen esaslara göre kayıt örneği veya bilgi vermek,
e) Devletimizin taraf olduğu uluslararası sözleşmeleri uygulamak,
f) Nüfus Müdürlüğünün denetimine ilişkinraporları değerlendirerek gerekli işlemleri mevzuata uygun biçimde, zamanında yapmak,
g) Nüfus, Vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek ve halkın bu hizmetlere katkısını sağlamak amacıyla gerekli girişimlerde bulunmak,
ğ) Nüfus cüzdanı ve uluslararası aile cüzdanı düzenlemek,
h) Yasalarla verilen diğer görevleri yapmak.
Kurum İle Alakalı Mevzuat:
Nüfus hizmetlerinin yürütülmesi ile alakalı mevzuata http://www.nvi.gov.tr/Mevzuat.html adresinden erişilmektedir. |
Kurumun Sunduğu Hizmetleri Açıklayıcı Sayfalar:
Genel Müdürlüğümüzün www.nvi.gov.trinternet adresinden
Türk Vatandaşlığının Kazanılması
Türk Vatandaşlığının Kaybedilmesi
Vatandaşlık Başvurusu Sorgulama
Vatandaşlık Formları adı altında açıklayıcı sayfalara ulaşılabilir.
*Eğer varsa sunulan etkileşimli Hizmetler,
*Kurumun Üretmekle Yükümlü Olduğu Her Tür Rapor,
*İnternet üzerinden sunulabilecek Her Tür Form,
TÜRKİYE CUMHURİYETİ KİMLİK KARTI PROJESİ (TCKK)
Türkiye Cumhuriyeti Kimlik kartı Projesi ile;
Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı (TCKK) TUBİTAK tarafından yerli üretim olarak polikarbon materyalden oluşan kart erkek ve bayanlar için aynı renkte oluşup 10 (on yıllık) kullanım ömrüne sahip, temaslı ve temassız çip içeren uluslararası standartlara uygun olarak üretilmiştir.
Biyometrik veri ve pin kartı şifresiyle en gelişmiş güvenlik öğelerini içinde barındırmaktadır.
-Kimlik kartının elektronik olarak doğrulanabilmesi için Kart Erişim Cihazına KEC) kimlik kartı yerleştirilir. Cihaz kartın doğrulaması için gerekli güvenlik modülüne sahip olduğundan kartın geçerliliği elektronik olarak denenir. Kart doğrulama işlemi diğer yöntemlerle de doğrudan yapılmaktadır.
-Bu şekilde tek kart, tek şifre dönemine geçilerek sahtecilikten kaynaklanan vatandaş mağduriyeti önlenmiş olacaktır.
-e-Devlet kapsamında sunulan bütün hizmetlerde internet sisteminin bulunduğu her yerde (ev, işyeri vb.) alanlarda kimlik kartı ile erişilecektir.
-Kimlik kartı elektronik imza olarak kullanılabilecek,
-Kimlik Kartı seyahat belgesi olarak kullanılabilecektir.
TC. Kimlik Kartının Yaygınlaştırılması Projesi:
Kimlik kartı uygulama süresi şu aşamalarda gerçekleşecektir.
Bakanlığımızca, 2013 yılı ikinci yarısında kimlik kartının verilebilecek şekilde yasal düzenleme işlemleri devam etmektedir.
Genel Müdürlüğümüzde Kimlik Kartlarının Üretilecek Merkezi Bilişim İnşaat Çalışmaları devam edilmektedir.
Bu çalışma TUBİTAK ile müşterek devam edilmektedir.
Taşra İşlemleri
Kimlik kartının yaygınlaştırma işleminin esas halkası (saha yaygınlaştırma) olarak tarif edilen işlemler İlçe Nüfus Müdürlüklerinin bu proje esasına uygun, alt yapının yeni ofis gereçlerine uygun olarak donatılması,
Bu nedenle, mevcut illerimiz iki bölüme göre, ilk onbeş ile bağlı ilçe müdürlükleri birinci etapta, diğer kalan illere bağlı ilçeler ise ikinci etapta, proje kapsamında ön görülen ofis gereçleri olarak belirtilen nüfus cüzdanı, kayıt masası, memur çalışma masaları, çalışma koltuğu, misafir koltuğu, elbise dolabı, klima cihazı, PC , Printer, Tarayıcı, Kart Okuyucu, KİOSK, LCD TV gibi gereçler ile Nüfus Müdürlüklerinin kablolama ve data elektrik alt yapısı yeni düzenlemeye uygun hale getirilecektir.
İlçe nüfus müdürlükleri bu yeni ofis gereçlerine uygun olarak alt yapı donatımı sağlandıktan sonra TC. Kimlik Kartı düzenleme ve değiştirme işlemi dört yıl içinde tamamlanacak şekilde randevu sistemi ile vatandaşlardan kimlik bilgileri parmak ve el ayası ile fotoğraf kayıtları alınarak sistem üzerinden Kimlik Kartı Düzenleme Merkezine gönderilecek, merkezde tanzim edilecek kimlik kartları vatandaşların bildirdiği adres kayıtlarına kargo ile teslim edilmesi sağlanmış olacaktır.